close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל הדרך לפסגה

מערכת שורשטז סיוון, תשעו22/06/2016

איך אפשר להגיע למשרת דירקטור בחברה נחשקת?

תגיות:

דירקטור הוא תפקיד שמעניק מעמד, כסף וגישה לאנשים בעמדות המפתח החשובות ביותר במשק. קורס דירקטורים וניהול בכיר בהחלט יכול לעזור להשיג את המשרה הנחשקת, אך הדרך לפסגה עוברת גם בקשרים אישיים ומיתוג עצמי. הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא

דירקטוריון משמש כהנהלה העליונה של תאגידים שמוגדים חברה או עמותה. הדירקטוריון קובע את יעדי הארגון בטווח הקצר והארוך, מחליט כיצד להגשים אותם ומפקח על התהליך. חברי דירקטוריון נקראים דירקטורים והם ממומנים על ידי בעלי המניות בחברה. עם זאת, הם לא אמונים על ניהולה השוטף של החברה, אלא עסוקים בגיבוש האסטרטגיה. כמו כן, דירקטור לא תמיד מקבל שכר על פעילותו וסמכויותיו נגזרות מחוק החברות ותקנון החברה.

משרת דירקטור נחשבת לאחד התפקידים הנחשבים בארץ. בשנת 2014 למשל התמודדו 14 אלף אנשים על משרת דירקטור בחברה ממשלתית, כשלצדם עוד עשרות אלפי הגישו מועמדויות למשרות דומות בחברות פרטיות. התפקיד מעניק מעמד, שכר גבוה וגישה נוחה לאנשים הכי משפיעים במשק הישראלי. זהו עיסוק אטרקטיבי לאנשים בעלי ניסיון שפרשו מעבודה סדירה, כמו גם צעירים שמכוונים גבוה ורוצים להגיע במהירות לפסגה.

היקף שעות העבודה של דירקטור משתנה בהתאם לגודל החברה, פעילותה והמצב בו היא נמצאת. פרמטרים מהסוג הזה גם משפיעים על גובה השכר: בחברות ממשלתיות וציבוריות שכרם של דירקטורים מפוקח, בעוד בחברות פרטיות הוא גבוה יותר. דירקטור חיצוני שנחשב מומחה יכול להגיע לשכר של עד 42 אלף ש"ח בשנה בחברות קטנות ומעל 120 אלף ש"ח בשנה בחברות גדולות, בעוד השכר המינימאלי לדירקטור בחברות ציבוריות הוא 18.3 אלף ש"ח עד 58.5 אלף ש"ח.

איך הופכים להיות דירקטור?

יש שלושה סוגים של דירקטורים. הסוג הראשון כולל דירקטורים שמכהנים בתפקיד בנוסף למשרה אחרת, כמו למשל מנהלי חברות עם חברות בנות. הסוג השני הוא של יועצים ארגוניים ועסקיים שמשמשים בעת ובעונה אחת כדירקטורים בכמה חברות. הסוג השלישי פחות שכיח, כי הוא מתייחס לאנשים שהפכו את הדירקטור למקצוע ולכן זהו עיסוקם העיקרי.

מבחינת תנאי סף, הדרישות למשרת דירקטור הם בעיקר קשרים והיכרות אישית עם בעלי השליטה. קורס דירקטורים וניהול בכיר בהחלט יכול לעזור וכדאי להגיש קורות חיים עם כמה שיותר תפקידי מפתח. דירקטורים חיצוניים נדרשים על פי החוק לעבור הכשרות חשבונאיות, בעוד דירקטורים בקטגוריות אחרות לא מחויבים בהן. יחד עם זאת, תקנות חדשות שנכנסו לתוקף לאחרונה קובעות שחברי דירקטוריון צריכים להצהיר על כך שיש להם זמן וכישורים לכהן בתפקיד.

עוד דרך להגיע לפסגה ולהגשים את החלום של משרת דירקטור היא לשאוב השראה מאנשים שכבר עשו זאת. אביגדור קפלן למשל נולד בשנת 1939, קיבל תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית בשנת 1964 ולאחר מכן תואר נוסף מהטכניון בשנת 1973, כיהן כמנכ"ל כלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ והיום הוא יו"ר הדירקטוריון של החברה ושל כלל פיננסים בע"מ. זו דוגמא מצוינת למעבר מתפקידי ניהול למשרת דירקטוריון. לעומתו, אליעזר פישמן החל את הקריירה כרואה חשבון עצמאי והיום הוא דירקטור בשלוש חברות בורסאיות שונות.

ההמלצה הכי טובה לאיוש משרת דירקטור היא לחפש חברות פרטיות שעומדות לצאת להנפקה. כדאי גם לאתר במקביל חברי דירקטוריון שעומדים לסיים את כהונתם, או לשאול אנשים שקרובים לתחום ההנפקות כמו רואי חשבון, עורכי דין, חתמים ונושאי משרה ולהציע להם את המועמדות. אדם ללא קשרים יצטרך לעבוד קשה על המיתוג האישי, לפנות לפעילות התנדבותית כדי להתקרב למוקדי השליטה והכוח ולעקוב אחר התפתחויות בחקיקה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה